Tarih derslerimizde amacımız, Ulu Önder Atatürk´ün de işaret ettiği gibi ancak "Geçmişini bilen nesiller geleceğe yön verebilirler" düşüncesinden hareketle hem milli tarihini hem de dünya tarihini iyi bilen, doğru yorumlayabilen bireyler yetiştirmektir. Bu doğrultuda hedeflerimiz,
- Öğrencilerimizde, kendilerini geçmiş nesillerle ve çağdaşlarıyla irtibatlandıran bir ortaklık duygusu uyandırmak,
- Belli bir bilgi birikimi ve yeni araştırma metodları kazandırmak suretiyle öğrencilerimize dünyayı daha iyi tanıma ve toplumda sorumlu bir rol oynama imkanı sağlamak,
- Öğrencilerimize zaman şuuru kazandırmak, hadiselerin ve nesillerin damgasını taşıyan kısa süreli, iktisadi ve sosyal değişmelerin vuku bulduğu orta süreli ve medeniyetlerin oluştuğu uzun süreli zaman anlayışlarını kavratmak,
- Büyük medeniyetler arasındaki münasebetler ağı içerisinde milli tarihin yerini belirlemek suretiyle, milli kimliğin nasıl oluştuğunu kavratmak,
- Onlara, millet varlığının ancak bu kimliğin korunarak sürdürülebileceği, değişme veya çağdaşlaşmanın, mahiyet değiştirme değil, almaya devam etme oluşumunun sürekliliğini devam ettirme anlamına geldiğini, Atatük´ün belirlediği "muasır medeniyet seviyesine ulaşma ve onu geçme" idealinin ancak bu anlayış içinde gerçekleştirilebileceği şuurunu kazandırmaktır.
Coğrafya derslerimizde öğrencilerimizin; coğrafyanın kavramsal ve kuramsal tematik çerçevesini kavramalarının yanında coğrafî bilginin oluşum sürecinde başvurulan araştırma ve sunum tekniklerini kullanmaları, evrene ait temel unsurları yaşamla ilişkilendirmeleri, insan - doğa ilişkisi çerçevesinde sistemlerin işleyiş ve değişimini sorgulama ve kavrama becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrencilerimizin ayrıca,
Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değerlere (doğa ve insanın ürettikleri ve biriktirdikleri) sahip çıkma bilinci geliştirmeleri,
Ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci geliştirmeleri,
Doğa ve insan sistemlerinin ürettiği değerlerin uyumlu birlikteliği ve sürekliliği için mekânsal planlamanın önemini kavrayarak insan ve doğa kaynaklarının kullanımında "tasarruf bilinci" geliştirmeleri,
Mekânsal süreçlerin yerel ve küresel etkileşim içinde olabilirliğini irdelemeleri,
Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavramaları,
Doğal afetler ve çevre sorunlarını değerlendirerek korunma ve önlem alma yollarına yönelik uygulamalar geliştirmeleri,
Ülkelerin oluşturdukları bölgesel ve küresel düzeyde etkin olan, çevresel, kültürel, siyasi ve ekonomik örgütlerin coğrafî açıdan uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavramaları,
Bölgesel ve küresel ilişkiler açısından Türkiye´nin konum özelliklerini kavrayarak sahip olduğu potansiyellerle coğrafî bir birikim ve sentez ülkesi olduğunun bilincine varmaları,
Coğrafî değerlerin "vatan bilincinin" kazanılmasındaki önemini özümser yapıda bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.